دسته‌بندی نشده

طراحی مینیمال چیست ؟

اصطلاح مینی مالیست به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل هاست. به همین منظور، مینیمالیست ها به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند.

اصطلاح مینی مالیست به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل هاست. به همین منظور، مینیمالیست ها به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند.در هنر نیز منیمالیسم یک سبک بوده و هنرمند، طرح یا اثر خود را با ساده ترین و حداقلی ترین ویژگی ها و جزئیات خلق می کند. هرچه از جزئیات کمتری استفاده کنیم آن سبک مینیمال تر است. معمار در سبک مینیمال سعی می کندتا با کنار گذاشتن زوایا و موضوعات غیر ساده، که ذهن مخاطب را مشغول می کند و فقط با به کار بردن عناصر لازم، اثر خود را ارایه دهد. هدف هنرمند در این سبک، استمرار اثر در بعد زمانی می باشد.

در طراحی مینیمالیستی اولویت با موارد ضروری است . یک ساختمان یا یک شئ با طراحی مینیمال فقط به هدف اصلی خود می پردازد و با استفاده از رنگ های خنثی و فرم های ساده و جلوگیری از تزئینات اضافی برای دستیابی به هدف خود یعنی مبارزه با مصرف گرایی و تجمل تلاش میکند.طراحی مینیمال در طی قرون گذشته محبوبیت خود را از دست نداده است اما برای هر طرفدار مینیمالیست یک منتقد ماکسیمالیست وجود دارد که آن را خسته کننده و بی فایده و فاقد تخیل و روح می داند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *